LT | EN

Burbiškių slėnis

Paskirtis: Gyvenamosios paskirties objektas
Vieta: Vilnius, Lietuva
Statybos rūšis: Nauja statyba
Etapas: Projektiniai pasiūlymai
Metai: 2019
Komanda: metrO –  Paulius Kisielis, Julius Biliūnas, Vytenis Eitminavičius, Tautvilė Džiugytė, Justina Kovarskaitė ir Cityprojects

KONTEKSTAS/ IDĖJA. Projektuojama teritorija yra arti miesto centro, bet izoliuota nuo jo šurmulio mišku ir reljefo šlaitais. Išsikėlėme užduotį saugoti ir pabrėžti natūralų gamtinį karkasą, kaip svarbiausią kvartalo identiteto elementą, ypatingai patrauklų gamtos mieste ieškantiems šiandienos vilniečiams. Greitas susisiekimas su miesto centru užtikrina, kad teritorija bus mėgiama Vilniaus šiuolaikiškumą, veržlumą ir kompaktiško miesto patogumą vertinančių gyventojų. Siūlydami užstatymo struktūrą išnaudojame tai, kas teritorijoje vertingiausia, ir papildome ją kurdami charakteringą ir pridėtinę vertę turinčią gyvenamąją erdvę. Reaguojantis į reljefą užstatymas užtikrina, kad būtų išsaugotas teritorijos natūralus pulsavimas – išvengiama nuobodaus ir monotoniško linijinio gatvės vaizdo. Sukuriami skersiniai ryšiai tarp pastatų grupių – tai leidžia atverti daugiau ir įvairesnių perspektyvų, užtikrinti jungtį tarp vidaus patalpų ir lauko erdvių. Maksimaliai išnaudojama insoliacija, dauguma butų orientuoti į rytinę ir vakarinę puses, atsitraukiant nuo pietinių šlaitų metamo šešėlio.

RYŠYS SU MIESTU. Kvartalas projektuojamas pietinėje Vilniaus dalyje. Netoli, į rytus nuo sklypo, sparčiai modernizuojama ir gaivinama industrinė miesto zona, į kurią patenka Vilniaus oro uosto teritorija, besiplečiantis prekybos centrų mazgas (Ikea, Nordica ir kt.). Planuojamas sklypas tiek su šia dalimi, tiek su miesto centru turi patogų susisiekimą greta einančia Tūkstantmiečio gatve.

UŽSTATYMAS/ TRANSPORTAS/ PĖSTIEJI. Projektuojamas užstatymas dviejų tipų trijų aukštų su mansarda namais. Namai orientuojami statmenai gatvės. Tokiu būdu maksimaliai išnaudojama insoliacija (minimalus į šiaurę atgręžtų kambarių skaičius), sukuriamas kompaktiškas, jaukus, laisvas užstatymas; išvengiama butų, orientuotų į parkingo pusę. Automobilių stovėjimo vietos – antžeminės, išilgai gatvės. Siūlomas automobilių parkavimas leidžia maksimaliai išnaudoti sklypo užstatymo galimybes, išvengti požeminių ir daugiaaukščių garažų. Gyvenamieji namai atribojami nuo važiuojamosios dalies pėsčiųjų ir dviratininkų alėja – žalia ir gyvybe pulsuojančia erdve, apjungiančia viso kvartalo namus.


ĮVAŽIAVIMAI. Pagrindinis įvažiavimas į sklypą Burbiškių gatve, kuri šiaurės rytų pusėje susijungia su Tūkstantmečio gatve. Antrasis įvažiavimas sklypo centre iš Bartų gatvės. Joje šiuo metu planuojamas kaimyninis gyvenamųjų namų kvartalas.

VIEŠOJI ERDVĖ. Bendruomenei skirta vieta numatyta sklypo centre, šalia išlikusio, buvusią teritorijos industrinę praeitį menančio, raudonų plytų kamino – čia planuojamas prekybos centras, darželis, nedidelė viešoji erdvė.

ARCHITEKTŪRA. Projektuojame stačiakampio plano, trijų aukštų su mansarda tūrius. Didžiąją dalį užstatymo formuoja sublokuoti du tipiniai namai, savo orientacija reaguojantys į sklypo ribų formuojamas kryptis, insoliaciją, reljefą. Vietomis atsikartojantį užstatymą paįvairina pavieniai namai, įsiterpiantys į siauresnes sklypo vietas.
KONSTRUKCIJOS. Projektuojami daugiabučiai gyvenamieji namai nesudėtingos formos, aiškios konstrukcinės struktūros, todėl galimi įvairūs konstrukciniai principai.
APDAILOS MEDŽIAGOS. Pastatų sienų apdailai siūlome betono arba betono įvaizdį kuriančias apdailos medžiagas. Priklausomai nuo pasirinktos konstrukcinės schemos gali būtį natūralus betonas, plytos, betoninės plokštės ar tinkas. Stogui, tūriniams stoglangiams ir balkonams – metalines, bronzos spalvos dangas. Vertikalios lamelės iš klijuotos medienos ar kito kokybiško atitikmens.

PLANINĖ STRUKTŪRA. Projektuojame dviejų tipų daugiabučius gyvenamuosius namus. Abu tipai suprojektuoti su laiptinėmis ir holais per vidurį stengiantis kuo daugiau gyvenamų patalpų turėti su natūralia šviesą. Kiekvienas butas turi po balkoną, pirmo aukšto butai po terasą.

© UAB Metro architektūra. Visos teisės saugomos. Sprendimas Solo Systems